Monday, February 16, 2009

Ibu jari

Skang ni aku masih lagi bersorangan wat keje kat studio. Yang lain dah balik dah. Time-time ni biasanye pak guard dah ronda kat fakulti A&D termasuk la studio 05. Selagi dorang(guard) tak datang, aku terpakse stay pasal project1 printmaking banyak lagi yang tak siap. koman-koman pun aku kene siapkan bahagian woodcut dulu.

Hari ni aku banyak buang mase dengan wat bende-bende yang tak berfaedah je. macam mane keje nak siap. Cam skang ni sambil-sambil menaip dalam blog ni, aku secara tak langsung mencabut kulit mengelupas kat ibu jari aku. Citenye dalam sebulan lepas sebelum blog ni wujud, jari aku ni telah mengalami kemalangan kecil.

Time tu aku tengah sibuk nak potong kayu untuk wat strecher. Mungkin sebab aku nak cepat kot ibu jari aku ni terkene mesin pemotong kayu. Bile terkene je mesin tu aku pon tarik la cepat-cepat. Mase tu aku tak brani nak tengok(takut putus jari) tapi kene branikan diri gak. Dengan sekalis pandang aku wat anggapkan yang jari aku tak putus tapi dah terkene tulang. Mula-mula die punye feel macam ibu jari ni kene ketuk dengan hammer. Lame-lame skit mula la rase pedih. Darah yang klua jangan cite la. melimpah ruah macam time korang bukak pili air tapi klua jus strawberry. Nasib baik time tu takde orang, lagipon aku taknak la kecoh-kecoh sangat. Untuk menghapuskan bukti yang berlakunya kemalangan kat bengkel kayu tu, aku naik ke studio sambil tutup ibu jari aku ngan kain buruk yang ade kat area bengkel tu. Nasib baik ade beberape classmate aku kt studio. aku mintak tolong sorang anta aku ke pusat kesihatan(PK) dan yang lain dalam 4 orang kalau tak silap aku untuk clear kan darah yang bersepah kat lantai.

ok lah. Lain kali aku sambung cite ni, mase nak gi PK tu pulak... skang ni pon dah pukul brape dah. ikut jam aku skarang dah pukul 1.40 pagi. aku nak sambung wat keje dulu.

No comments:

Post a Comment